Nowości w vendingu

  • Mus Tymbark

    Mus Tymbark to porcja pysznych owoców, podanych w lekkiej i praktycznej foemie. Są wygodną zdrową przekąską, którą możesz cieszyć się w każdej chwili - nawet w środku pracowitego dnia. 

    zobacz więcej
  • MIX SPORT POWER+

    MIX SPORT POWER+ (laskowe, migdały, rodzynki, nerkowce) 

    zobacz więcej
  • MIX SPORT VITAL

    MIX SPORT VITAL (laskowy, żurawina, rodzynki, dynia)

    zobacz więcej
  • Mieszanka studencka

    Kultowa mieszanka studencka Bakalland, to nr 1 na rynku, który od lat cieszy się nieustającą popularnością wśród konsumentów. Dzięki zawartości najlepszej jakości bakalii i orzechów, otrzymują wysokiej jakości produkt, który dostarcza niezbędnych składników odżywczych i witamin. Ta popularna forma przekąski od teraz dostępna jest w nowym, poręcznym i impulsowym opakowaniu.

    zobacz więcej
  • 4MOVE

    Napoje 4MOVE z portfolio FoodCare zawierają nie tylko cenne biopierwiastki w odpowiednich proporcjach, lecz także witaminy i niewielkie ilości węglowodanów, a dzięki temu, że ciśnienie osmotyczne izotoników 4MOVE jest zbliżone do ciśnienia osmotycznego płynów ustrojowych, napoje te bardzo szybko i skutecznie nawadniają organizm i pozwalają utrzymać odpowiednie stężenie składników mineralnych i węglowodanów.

    zobacz więcej
  • BLACK ENERGY SAMURAJ

    W portfolio marki BLACK ENERGY DRINK lidera rynku napojów energetycznych,  pojawił się nowy energetyczny napój – BLACK ENERGY SAMURAJ (puszka 250 ml), dedykowany na okres wakacyjny. Napój jest połączeniem klasycznego Energy drinka zawierającego taurynę i kofeinę z egzotycznym i intensywnym smakiem mango.

    zobacz więcej

Etykiety z zawartością kalorii w USA

Czy na pewno chcielibyśmy wiedzieć ile kalorii ma nasz ulubiony burger, dalekowschodnie danie czy
snack? Odwieczny dylemat ludzkości: wiedzieć czy nie wiedzieć. Na szczęście (?) w USA, a nie w
Polsce sieci restauracji, kina, parki rozrywki, sklepy spożywcze oraz automaty muszą teraz podawać
klientom informacje o składzie i zawartości kalorycznej sprzedawanych produktów.

Jest to wynik zaleceń The Food and Drug Administration ogłoszonych dwa tygodnie temu, a powstałych na
podstawie nowego amerykańskiego prawa: the Affordable Care Act.
Niektóre sieci takie jak McDonald i Panera już dawno umieszczają zalecane informacje, ale nowe
prawo nie tylko to wymusi, ale przede wszystkim, ustandaryzuje sposób przekazu na terenie całych
Stanów Zjednoczonych.

"Amerykanie jedzą i piją około jednej trzeciej swoich kalorii poza domem, dlatego oczekują jasnych
informacji na temat spożywanych produktów", powiedziała Margaret Hamburg, komisarz FDA.
Firmy, których to dotyczy będą musiały jasno i wyraźnie wyświetlać informacje kaloryczne dla
standardowych elementów w menu, obok nazwy lub ceny. Zasada odnosi się również do niektórych
napojów alkoholowych serwowanych w restauracjach itp..
"W czasach, gdy więcej niż połowa dorosłych Amerykanów ma nadwagę i / lub cukrzycę lub są w
stanie przed cukrzycą, niezbędne jest zapewnienie konsumentom podstawowych informacji o
kaloryczności" mówi Harold Goldstein, dyrektor wykonawczy California Center for Public Health
Advocacy. "Zdrowy rozsądek i zdrowie publiczne zwyciężyły nad chęcią branży restauracyjnej, aby
ukryć informacje o kaloryczności przed swoimi konsumentami ".
Nowe przepisy, które nie stosują się do niezależnych restauracji lub jedzenia serwowanego w
samolotach – wejdą w życie w ciągu roku, z wyjątkiem przepisów dotyczących automatów, które
wejdą w życie w czasie dwóch lat.

Projekt nowego prawa był tworzony przez cztery lata i spotkał się z ogromnym sprzeciwem ze strony
niektórych sieci restauracyjnych, kin czy całej branży vendingowej. Nowe przepisy będą kosztowne
dla przemysłu - FDA szacuje, że rozporządzenie będzie kosztować branżę automatów sprzedających
25,8 mln dolarów na początku i 24 mln dolarów rocznie w ciągu następnych lat (chociaż przepisy
dotyczą tylko firm z co najmniej 20 maszynami).

Wprowadzane regulacje mają silne wsparcie ze strony Krajowego Stowarzyszenia Restauracji ze
względu na ich ogólnokrajowy charakter i silną potrzebę standaryzacji. Stanowisko Stowarzyszenia
powodowało jednak silne oburzenie ze strony sieci restauracji.

Podczas gdy producentom żywności pomysł, że Amerykanie powinni jeść mniej zdecydowanie się nie
podoba, zgodnie z badaniami, jeśli tylko 0,02 procent dorosłych otyłych zjadłoby 100 kalorii mniej w
tygodniu, oznaczałoby to co najmniej 24 mln dolarów rocznie oszczędności na kosztach opieki
zdrowotnej. Centers for Disease Control szacuje, że ponad 35% Amerykanów jest otyłych, a koszty
opieki zdrowotnej związane z otyłością osiągnęły w 2008 roku poziom 147 miliardów dolarów.
Jest mała nadzieja, że wobec „kalorii patrzących się w twarz”, konsumenci wybiorą produkty mniej
tuczące. I znów to odwieczne pytanie… wiedzieć czy nie wiedzieć. Ile zapłacą za to firmy vendingowe?
Wymaganie informacji kalorii mają być wyświetlane na około 5 milionów automatów w całych
Stanach. Koszty jakie poniesie branża vendingowa szacuje się na 25.800.000 dolarów na początku i
24.000.000 dolarów rocznie.

Przepisy będą miały zastosowanie do około 10.800 firm, które mają 20 lub więcej maszyn. Prawie trzy
czwarte z tych firm posiada trzech lub mniej pracowników, a ich rentowność jest bardzo niska,
zgodnie z National Automatic Merchandising Association. Początkowa inwestycja 2,400 dolarów oraz
2,200 dolarów rocznych kosztów stanowi duży wydatek dla małej firmy, która tylko zarabia kilka
tysięcy dolarów rocznie, powiedział Eric Dell, wiceprezes grupy do spraw rządowych.
"Pieniądze, które mogłyby zostać wykorzystane do wykonania tego - nie mają zwrotu z inwestycji",
powiedział.

Na wdrożenie przepisów firmy vendingowe mają rok. Grupa branżowa zaproponowała dwuletni
okres i wezwała rząd, aby umożliwił jak największą elastyczność.

Źródło: laweekly.com, cbsnews.com