Uwaga! Przypominamy o unijnej regulacji!
13 grudniu 2014 roku w krajach UE weszły w życie regulacje standaryzujące znakowanie żywności.
W grudniu ubiegłego roku informowaliśmy o unijnej regulacji w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Weszła w życie 13 grudniu 2011 roku i teraz po trzech latach została ostatecznie wprowadzona w państwach UE.
Zasadniczym źródłem wiadomości o produkcie powinna być dołączona do niego etykieta. Na niej jednak nie zawsze można polegać. Takie materiały najczęściej opracowuje sztab marketingowców z firmy producenta, w którego zamyśle mają one spełniać funkcję nie tyle informacyjną, co promocyjną. Z uwagi na interes konsumentów ustawodawca wprowadził specjalne przepisy regulujące zasady i formy znakowania żywności. Ich celem jest ukrócenie procederu ukrywania przez producentów niekoniecznie korzystnych dla nich informacji i przymuszenie ich do podania konsumentowi informacji czytelnych, pożytecznych i nie wybiórczych.
W listopadzie 2011 roku zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Celem wprowadzonych regulacji jest uaktualnienie i ujednolicenie specjalistycznego prawa, które określa oznakowanie żywności i wymagania związane z podawaniem informacji o wartości odżywczej. Wspomniane przepisy wychodzą naprzeciw konsumentom. Łatwiej im teraz będzie nie popełnić błędu przy zakupie. Zasadniczym celem rozporządzenia jest głównie dostarczanie precyzyjnych i zgodnych z ustawodawstwem wiadomości. Kolejny powód wiąże się z zapewnieniem płynności funkcjonowania rynku wewnętrznego obrotu żywnością.
Więcej informacji znajdziecie Państwo w najnowszym Świecie Vendingu!